dinsdag 26 november 2013

Vivo el vino de Malaga!

In Spanje kunnen ze niet alleen lekkere sangria maken, ze kunnen ook goddelijke wijnen produceren. Als ik dan toch in Malaga ben, waarom geen wijn uit de streek proberen. Op de tweede avond in het land van de stierenvechters en de paella kwamen we een leuk restaurantje tegen dat 4,5 sterren kreeg van Trip Advisor. De naam van het restaurantje was (heel toepasselijk) Mio Vino. Voor als jullie het niet doorhebben, Vino is Spaans voor wijn. Het was nog redelijk vroeg (voor Spaanse begrippen) om te gaan avondeten, waardoor we onszelf eerst aan wijn gingen wagen. We kregen een drankenkaart met ongeveer net zoveel bladzijden als de percentage wijn in een gemiddelde fles. Er was veel keus. Bij de droge witte wijn-lijst stond bovenaan een wijn uit Malaga genaamd: Sierras de Malaga. De bijbehorende omschrijving vertelde mij dat het van drie soorten druiven was gemaakt: Lairen, Moscatel en Doradilla. De smaak heeft een basis van steenfruit (denk aan fruit waarin in het midden een dikke pit zit die verschrikkelijk irritant is en waardoor je de heel boel onder knoeit wanneer je eromheen probeert te eten), citrusvruchten en tropische notities (als ik het letterlijk mag vertalen). 'Hierdoor proeft het fris en elegant in de mond'. En elegant was het zeker. Dat bleek zowel bij het eerste, als het tweede, als het derde wijntje. Aan het einde van de beschrijving stond: Viva el vino de Malaga! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het er mee eens ben.

Die avond werden we verzorgt door vrolijke Spaanse gitaarmuziek en een flamenco danseres. Ik kon natuurlijk niet weggaan zonder ook wat flamenco pasjes mee te doen. Nog even oefenen en ik heb het zo onder de knie. 

Tot nu toe zijn de Spaanse erg aan te raden :) Ik zal eens kijken welk land er voor mijn volgende verhaaltje moet oppassen!

Doei! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten