maandag 11 november 2013

Kiss of wine

Volgende week gaan mijn vriendje en ik naar Malaga in Spanje voor drie dagen. Hiervoor moesten natuurlijk voorbereidingen getroffen worden en dat deden we afgelopen zaterdag, volledig in Spaanse stijl. De ingrediënten voor een Spaanse avond: tapas, salsa muziek en Spaanse wijn. Bij een Spaanse wijn is Sangria waarschijnlijk het eerste wat er in je opkomt. Bij mij ook, maar die wil ik het allerliefste in Spanje zelf proeven, dus daarmee houd ik jullie nog even in spanning!

Ik ging naar de Gall&Gall om een Spaanse wijn te halen, maar kon het zo 1,2,3 niet vinden en vroeg daarom de medewerkster naar een Spaanse wijn. Ze liep meteen naar de rode wijn en vertelde over de wijn 'Beso de Vino'. De wijn werd vergeleken met rode wijnen die 20 euro duurder waren dan deze fles en kreeg 90 uit 100 punten. Volgens mij is dat heel goed, maar helemaal zeker durf ik dat niet te zeggen haha. 'Beso de Vino' betekent 'kus van wijn'. De wijngaarden waar deze wijn wordt gemaakt ligt in de provincie Carinena Denominacion de Origin, in het noorden van Spanje. Op de fles staat een leuk stukje over de wijn: Antonio the Bull, issed this wine and he fell in love. Now he runs around the world and offers this wine to you. Beso de Vino, 'Kiss of Wine', the Spanish Temptation in a bottle. Fall in love. Have fun. Beso de Vino. Zulke teksten, samen met een leuk plaatje op de etiket, (in dit geval van een getekende stier die een wijntje drinkt) maken mij al enthousiast voordat ik überhaupt een slokje heb gedronken. Van Beso de Vino was ook een droge witte variant. Deze Spaanse verleiding kon ik niet weerstaan en nam de witte daarom ook mee!

Tijdens onze Spaanse avond heb ik de witte wijn gedronken en ik vond hem erg lekker. Hij had veel smaak en proefde fruitig. Of hoe de beschrijving van de wijn het vertaald: een aroma van mineralen en citrus, voornamelijk verse limoen. Ik kreeg helemaal zin in zon, zee, strand, tapas en vrolijke Spaanse zomeravonden. Ik zal jullie niet jaloers (proberen) te maken!

Gisteravond heb ik de rode variant gedronken en al ben ik over het algemeen minder fan van rode wijn, deze proefde verrassend goed! Drie glaasjes wijn gleden soepel door mijn keel en de smaak was lekker licht. Hij is gemaakt van de Carnachia en heeft een aroma van zwarte bes, rode likeur en lavendel.

Dit is de eerste indruk van Spaanse wijn die ik heb en die smaakt zeker naar meer! Viva Espana :)

Besos!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten